Vilken sida jag fixade den rörliga bilden på...

Några undrade om vilken sida jag hade gjort den rörliga bilden på. Så jag tänkte svara på det. Man måste andvända två sidor. Den första heter http://gickr.com/ där laddar man upp bilderna som man vill ha (max 3 bilder). Sen så väljer man hur snabbt bilderna ska ändras (byta bild), och vilken storlek bilden ska vara. När ni har gjort det så är det bara att trycka "continue". När den har laddat klart så tryck på "downald to your computer". När ni gjort det så går ni in på http://tinypic.com/ där så laddar man upp bilden som man gjorde. Den bilden hittar ni om ni går in på era hämtade filer. Välj bilden som finns där. Sen så trycker ni på "upload now". Då kommer det upp en sån här "säkerhets text" eller vad det är som ni ska skriva då vad det står. Efter det så kommer det upp "share this image" för att ni ska t.ex kunna dela bilden på eran blogg. Den första länken (HTML for websites) kopierar ni. Sen så går ni in på eran blogg. Där så trycker ni på "HTML" och klistrar in det som ni har kopierat och sen tryck på uppdatera. Sen så är det klart. Då kan ni bara publicera inlägget.
Det är inte så svårt som det kanske värkar. Testa gärna! Men om ni inte förstod min "beskrivning" så kan ni gå in hääääääääär och titta på videon.
 
Image and video hosting by TinyPic
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
♡matildaolsson.blogg.se -

Vilken sida jag fixade den rörliga bilden på...

Några undrade om vilken sida jag hade gjort den rörliga bilden på. Så jag tänkte svara på det. Man måste andvända två sidor. Den första heter http://gickr.com/ där laddar man upp bilderna som man vill ha (max 3 bilder). Sen så väljer man hur snabbt bilderna ska ändras (byta bild), och vilken storlek bilden ska vara. När ni har gjort det så är det bara att trycka "continue". När den har laddat klart så tryck på "downald to your computer". När ni gjort det så går ni in på http://tinypic.com/ där så laddar man upp bilden som man gjorde. Den bilden hittar ni om ni går in på era hämtade filer. Välj bilden som finns där. Sen så trycker ni på "upload now". Då kommer det upp en sån här "säkerhets text" eller vad det är som ni ska skriva då vad det står. Efter det så kommer det upp "share this image" för att ni ska t.ex kunna dela bilden på eran blogg. Den första länken (HTML for websites) kopierar ni. Sen så går ni in på eran blogg. Där så trycker ni på "HTML" och klistrar in det som ni har kopierat och sen tryck på uppdatera. Sen så är det klart. Då kan ni bara publicera inlägget.
Det är inte så svårt som det kanske värkar. Testa gärna! Men om ni inte förstod min "beskrivning" så kan ni gå in hääääääääär och titta på videon.
 
Image and video hosting by TinyPic
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback