Gör din blogg roligare

 
Tycker du att du har en tråkig blogg?
Om du har det så har jag några tips för att få den roligare.
 
1. Först och främst så måste du ha en design som är DU. Du måste gilla den och känna att det är roligt och göra inlägg osv. Ingen rolig design=ingen rolig blogg. Vet du inte hur man gör designer så kontakta någon som kan hjälpa dig.
 
2. Lägg ut mycket bilder. Det kan vara nästan vilka bilder som helst. Bara de har någon betydelse för inlägget.
 
3. Lägg också ut olika slags inlägg. Inte bara skriva om dagen. Utan lite tips, inspiration, mode, videoblogga, musik osv. Men tänk på att gör dina egna inlägg även fast du kanske inte riktigt vet vad du ska skriva. För bloggar som bara kopierar en massor från andra bloggar är inte roliga att läsa. (Tycker jag).
 
4. Ha många kategorier. Om du har många kategorier så är det lättare för dina läsare att hitta till de sakerna de letar efter som du har skrivit. När jag inte vet vad jag ska blogga om så brukar jag kolla bland mina kategorier och då kommer jag oftast på vad jag ska bogga om. 
 
5. Weheartit är en jätte bra sida där det finns hur mycker bilder som helst. Där kan du också hitta inspiration. Jag andvänder ofta den sidan.
 
Det var några saker jag tycker att man ska tänka på för att få en roligare blogg. Hoppas ni blev nöjda med tipsen!
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
♡matildaolsson.blogg.se -

Gör din blogg roligare

 
Tycker du att du har en tråkig blogg?
Om du har det så har jag några tips för att få den roligare.
 
1. Först och främst så måste du ha en design som är DU. Du måste gilla den och känna att det är roligt och göra inlägg osv. Ingen rolig design=ingen rolig blogg. Vet du inte hur man gör designer så kontakta någon som kan hjälpa dig.
 
2. Lägg ut mycket bilder. Det kan vara nästan vilka bilder som helst. Bara de har någon betydelse för inlägget.
 
3. Lägg också ut olika slags inlägg. Inte bara skriva om dagen. Utan lite tips, inspiration, mode, videoblogga, musik osv. Men tänk på att gör dina egna inlägg även fast du kanske inte riktigt vet vad du ska skriva. För bloggar som bara kopierar en massor från andra bloggar är inte roliga att läsa. (Tycker jag).
 
4. Ha många kategorier. Om du har många kategorier så är det lättare för dina läsare att hitta till de sakerna de letar efter som du har skrivit. När jag inte vet vad jag ska blogga om så brukar jag kolla bland mina kategorier och då kommer jag oftast på vad jag ska bogga om. 
 
5. Weheartit är en jätte bra sida där det finns hur mycker bilder som helst. Där kan du också hitta inspiration. Jag andvänder ofta den sidan.
 
Det var några saker jag tycker att man ska tänka på för att få en roligare blogg. Hoppas ni blev nöjda med tipsen!
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback