Tips hår dounat

Idag så tänkte jag tipsa er om hur man gör en dounat. Den är ganska så lätt att göra.
Redskap:
Borste
2 toffsar
Dounat (finns att köpa på t.ex glitter eller någon annan smyckes affär, köp helst dounaten i din hårfärg)
ca. 7 hårspennen (helst hårspennen som ser ut lite som ett V)

Hur man gör:
1. Börja med att sätt upp håret i en ganska så hög tofs.

2. Ta dounaten över tofsen så att den sitter längs in på tofsen.

3. Lägg över håret runt dounaten så att dounaten inte syns.
4. Ta sedan en töjbar tofs och sätt bara ett varv rund dounaten längst ner.

5. Ta håret som hänger ner och vira rund dounaten.
6. Sätt hårspännen så att håret hålls fast.
Inte så bra förklaring kanske ;) Men om ni inte förstod hur man skulle göra så kanske jag kan visa i ett videoinlägg eller något. Om ni vill? Så kommentera ifall ni vill det!
- En dounat ser ut så här
- Så här ser den ut när den är klar (jag har gjort på min kompis)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
♡matildaolsson.blogg.se -

Tips hår dounat

Idag så tänkte jag tipsa er om hur man gör en dounat. Den är ganska så lätt att göra.
Redskap:
Borste
2 toffsar
Dounat (finns att köpa på t.ex glitter eller någon annan smyckes affär, köp helst dounaten i din hårfärg)
ca. 7 hårspennen (helst hårspennen som ser ut lite som ett V)

Hur man gör:
1. Börja med att sätt upp håret i en ganska så hög tofs.

2. Ta dounaten över tofsen så att den sitter längs in på tofsen.

3. Lägg över håret runt dounaten så att dounaten inte syns.
4. Ta sedan en töjbar tofs och sätt bara ett varv rund dounaten längst ner.

5. Ta håret som hänger ner och vira rund dounaten.
6. Sätt hårspännen så att håret hålls fast.
Inte så bra förklaring kanske ;) Men om ni inte förstod hur man skulle göra så kanske jag kan visa i ett videoinlägg eller något. Om ni vill? Så kommentera ifall ni vill det!
- En dounat ser ut så här
- Så här ser den ut när den är klar (jag har gjort på min kompis)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback